Scrum Event 2016: Klantfeedback in Scrum

Klantfeedback in Scrum; één van de uitgangspunten van het agile manifesto. Maar hoe pak je dat aan als je in hoog tempo aan het sprinten bent? Tijdens het Scrum Event deelt Anke Bergmans van SPRINT samen met Lidewij van Trigt van Eneco haar ervaringen over klantfeedback in scrum-projecten. Wanneer betrek je klanten? Wat kun je wel vragen aan klanten, en wat niet? Op welke manieren kun je klantfeedback verzamelen? En hoe zorg je er voor dat klantonderzoek binnen een sprint past. Leer wat de do’s en don’ts zijn en ga zelf aan de slag met klantfeedback.

Lidewij van Trigt

Lidewij werkte 6 jaar bij Eneco als senior marktonderzoeker. Sinds Eneco Consumenten dit jaar volledig overging naar een agile werkwijze, veranderde ook de functie van Lidewij drastisch. Ze vertelt haar ervaringen en hoe ze haar expertise op customer insights inzet in haar scrumteam.

lidewij-van-trigt

Anke Bergmans

Anke heeft jarenlange ervaring in marktonderzoek bij Blauw Research en werd in 2016 uitgeroepen tot marktonderzoeker van het jaar. Omdat haar klanten steeds meer agile gaan werken en traditioneel marktonderzoek daar niet goed op aansluit, richtte Anke met 2 collega’s vanuit Blauw Research een agile research label op; SPRINT. Anke deelt de ervaringen die ze opdeed bij organisaties die agile werken en haar tips voor agile research.

anke-bergmans

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.