Marieke Keij Obvion
Obvio logo

Marieke Keij

Marieke is nu tien jaar Project Manager bij Obvion, waar zij de afgelopen jaren verschillende implementatie- en veranderopdrachten heeft uitgevoerd. Marieke is overtuigd van de kracht van werken vanuit een gezamenlijke focus en verantwoordelijkheid, waarbij teams zelf beslissen wat ze nodig hebben om succesvol te zijn. Marieke heeft de ontwikkeling naar Agile Werken binnen Obvion vanaf het begin meegemaakt in de rol van Scrum Master en Agile Coach.  Op dit moment is Marieke verantwoordelijk voor (het begeleiden van) de verandering naar een nieuwe werkstijl. Dit gebeurt binnen de nieuwe werkomgeving die Obvion realiseert onder de noemer ‘Ons Nieuwe Werken’. Naast deze rol is Marieke Scrum Master van een Business Team.

Praktijkcase:
Het Nieuwe Werken, Agile en Scrum bij Obvion

In 2016 is Obvion (hypotheekverstrekker, dochter van Rabobank, 600 medewerkers) op alle vlakken in beweging geweest. Zo’n 20 teams, zowel ICT als niet-ICT teams, zijn begonnen met Agile werken en Scrum. Tegelijkertijd is het programma Ons Nieuwe Werken gestart, met als doel om een nieuwe werkstijl en werkomgeving te realiseren die de ambities van Obvion ondersteunt.

Het jaar 2017 staat in het teken van het doorontwikkelen van Agile werken en de oplevering van de nieuwe werkomgeving. Marieke vertelt vanuit haar eigen ervaring hoe Agile werken, Scrum en het nieuwe werken elkaar kunnen versterken, en welke uitdagingen er zijn voor de Obvion organisatie op beide vlakken.