Loeke Hesseling
Achmea logo

Loeke Hesseling

Loeke Hesseling is organisatie adviseur en agile coach bij Achmea. Haar drijfveer is het inspireren en begeleiden van mensen om samen slimmer te worden. Gedurende haar loopbaan is het accent steeds meer verschoven van proces optimalisatie en organisatie herinrichting naar samenwerking en gedragsverandering. Als agile coach zoekt ze graag de combinatie van Loesjes “Alleen ga je sneller, samen kom je verder” met “wendbare mensen vormen samen wendbare organisaties”.

Momenteel begeleidt ze de agile transitie van een marketing & sales organisatie. Alhoewel ook thuis in IT vindt ze agile bij marketing nòg leuker. En als het dan ook nog een innoveren van de werkwijze betreft in een traditionele corporate, dan is zij helemaal in haar element.

Praktijkcase:
De weg naar wendbaarheid in marketing binnen een grote traditionele organisatie

Verandering van organisatie-inrichting en in bemanning creëert gewoonlijk al heel wat beweging. Wanneer je dan ook een totaal ander gedachtengoed en werkwijze adopteert dan gebruikelijk binnen een traditionele corporate, raak je ‘veranderen’ in al zijn dimensies.

Hooggespannen verwachtingen en scepsis strijden om voorrang. Ideeën als ‘veranderen gaat alleen over structuur’ en ‘veranderen gaat over anderen’ komen aardig onder druk te staan. ‘Experimenteren & leren’ wordt des te belangrijker.

Verwacht geen vaststaand recept maar wel de ervaringen opgedaan met gerechten in elkaar draaien.

Interessant voor:

Mensen die al wel enige kennis & ervaring hebben met agile en scrum, en nieuwsgierig zijn naar toepassing bij marketing. Of benieuwd zijn waar je tegenaan loopt als een aantal teams gaan scrummen binnen een traditionele corporate. Maar ook welke kansen zich ontvouwen en welke beweging je creëert.

Bestel hier je tickets of bekijk hier de rest van het programma.